Kako pronaći posao kao audio producent?

Privlači vas moderna audio produkcija, ali ne znate kako doći do posla?


Privlači vas moderna audio produkcija, ali ne znate kako doći do posla? Postoje vrlo praktična rješenja koja bi vam mogla pomoći u tome, posebno ukoliko već imate znanja, volju za radom i želju za dokazivanjem. Audio produkcija širok je pojam, pa je samim time i raspon poslova koje možete raditi jako velik.

Mnoge kreativne industrije traže razne usluge audio producenata, a što vam sve može pomoći da dođete do posla, pročitajte u ovom blogu.

Kako postati audio producent- freelancer?

Ukoliko nemate iskustva, a željeli biste napraviti karijeru kao audio producent, morate se prvo educirati kako biste stekli određene vještine. Možete početi samostalno učiti, ali takav način zahtjeva puno vremena i istraživanja. Alternativa tome su edukacije na kojima ćete, u kraćem vremenskom periodu, sistematičnije naučiti sve o tom dijelu kreativne industrije. Jednu od takvih vrsta edukacije nudi i Machina Academy, a detaljnije o samom tečaju audio produkcije možete pročitati na našoj web stranici.

Kada ste stekli određene vještine audio produkcije, bilo da ste se sami educirali ili da ste pohađali određeni tečaj audio produkcije, potrebno je pronaći i posao! Ali kako?

Iako u Hrvatskoj nije lako pronaći stalno zaposlenje, kako u audio produkciji, tako i u većini drugih poslova, postoji druga strana priče. Mnogi mladi ljudi okreću se freelancing sustavu, unutar kojeg njihovi talenti i vještine itekako dolaze do izražaja, te nalaze klijente koji su im spremni pružiti priliku da se dokažu. Posrijedi je rad od projekta do projekta, te iako je konkurencija velika, prednosti ovog tipa zapošljavanja vrlo su očita. Za početak, freelanceri sami određuju radno vrijeme, način odrade posla, a mnogi mogu i birati projekte za koje će raditi. Freelance posao nudi mnogo više slobode, ali i veću odgovornost te angažiranost.

I audio produkcija traži dobar portfelj!

Za svaku je karijeru prvi dojam najvažniji, a često puta se on ostvaruje upravo putem portfelja. Stoga, osmislite kvalitetan portfelj koji će vas predstaviti kao umjetnika, te podcrtati vaše kvalitete. Srećom, u današnje je doba audio produkcija dosta okrenuta modernim komunikacijskim tehnologijama, pa nije teško doći do publike. Ako se bavite glazbom, svoju glazbu i audio materijal postavite na neke od on-line servisa, poput Soundclouda, kako bi postali dostupni široj javnosti.

No, za dobar portfelj nije dovoljno samo uploadati glazbu, audio materijale i slati linkove. Svaki se portfelj treba obnavljati i prilagođavati klijentu i vrsti posla za koji konkurirate. 

Ako se želite, na primjer, baviti glazbom za video igre, vaš bi portfelj trebao sadržavati soundtrackove koji opisuju različita stanja likova ili čak čitave lokalitete, kao na primjer, pozadinsku glazbu pri napetim situacijama, ili pak onu koja svira pri posjeti romantičnom selu iz bajki. No, detaljnije o pisanju i načinu slaganja portfelja za industriju video igara možete pročitati u našem blogu 'Priprema za izradu portfelja za industriju video igara'

Audio produkcija i freelancing putem on-line servisa 

Internet je odlično mjesto, kako za početak, tako i za razvoj vaše karijere u audio produkciji. Bez obzira kojom se granom kreativne industrije bavili, postoji cijeli niz on-line servisa preko kojih možete doći do klijenata. Najpoznatiji svjetski on-line servisi za različite freelance poslove su Freelancer.com i Upwork. Ti servisi imaju preko milijun korisnika, pa se samim time i vrti najveći broj ponuda i potražnje za poslom. Potrebno je znati engleski jezik jer vam klijent može biti osoba iz bilo kojeg dijela svijeta, zatim predstaviti svoje vještine kroz dobar portfelj, te se javljati na što više poslova.

No, ukoliko vam nedostaje praktičnog iskustva, kao početnik prijavite se na Fiverr, on-line servis na kojem svoje usluge prodajete po cijeni od pet dolara na više. Takav koncept idealan je za ljude koji tek kreću u posao ili od svojih hobija žele napraviti nešto ozbiljnije. Iako se usluge ovdje plaćaju manje, ovdje imate priliku raditi kao početnik i time nadograđivati svoje vještine i iskustvo. Osim toga rad preko Fiverra je opušteniji i manje stresan, što je dobro za ljude koji se tek uhodavaju u posao.

Na koji način klijenti traže audio producenta?

Do sad smo pričali o tome kako naći klijente, no zašto ne bi klijenti tražili vas? Moderna audio produkcija u stalnoj je potrazi za kvalitetnim uratcima, bilo da se radi o melodijama za reklamne kampanje ili o zvučnim efektima za film ili video igru. Zapravo, mnogi će se ljudi u potrazi za ovim materijalima prvo obratiti internetskim servisima, koristeći prednost tražilica i tagova. 

S vaše je strane dovoljno uložiti neko vrijeme u snimanje različitog audio-materijala. Nakon toga, postavite isti na sljedeće servise: Audio Jungle, Loop master ili Beatport Sounds.

Time će vaši materijali postati dostupni mogućim klijentima po cijelom svijetu, koji će ih moći preslušati i kupiti. Osim što ovim putem možete zaraditi, steći ćete iskustvo te dodati nove stavke u svoj portfelj. Dapače, zadovoljni klijenti često puta uspostavljaju izravan kontakt sa prodavačima audio-materijala, te ih angažiraju za svoje nadolazeće projekte.

Ovaj način samostalnog djelovanja jedan je od temelja na kojima počiva moderna audio produkcija. Osim što je učinkovit, ne zahtjeva puno resursa s vaše strane, a klijenti mogu vrlo lako prepoznati talent i kvalitetu. 

Najčešće se traže glazbene pozadine za filmove i video igre, a mudri će audio producenti na svom profilu pokazati širok spektar materijala - od laganih i intimnih melodija, do raskošnih orkestracija koje potiču emociju kod slušatelja. Na taj način, klijenti će uvidjeti da ste prilagodljivi!

U kojim je sve industrijama tražen audio producent?

Audio producent, skladatelj, audio inženjer i sound designer potreban je u u filmskoj, reklamnoj, glazbenoj i industriji video igara. Samim time širok je i raspon poslova kojima se možete baviti i baš zato je audio produkcija zahvalno područje za traženje posla. 

Stoga, ako ste već nešto radili i stekli iskustvo preko on-line servisa, pošaljite otvorenu molbu za posao i svoj obnovljeni portfelj na adrese filmskih, reklamnih i glazbenih produkcijskih kuća ili se javite u studije video igara. 

Svoje slobodno vrijeme (između projekata) probajte iskoristiti za vježbu i napraviti nešto što još niste radili kako biste proširili polje rada. Primjerice, ako ste do sada radili u reklamnoj industriji, napravite soundtrackove za video igre (i tek tada pošaljite portfelj studiju za video igre).

Možda vam kao inspiracija, za ulazak u game dev industriju, posluži i kratki video 'Diary of a Game Sound Designer'. U tom video, Martin Kvale, mladi sound designer iz Osla, priča o sebi, svojoj profesiji i životu u industriji video igara.

Audio produkcija traži dobar networking

Ukoliko ste pratili gore navedene korake vjerojatno ste već odradili nekoliko on-line projekata i na neki ste način već postali dio industrije. Sljedeći korak jest umrežavanje ‘licem u lice’. To ćete postići odlaskom na specijalizirane evente koji su namijenjeni razvoju i networkingu u određenim sektorima. Kroz takve tipove evenata stvortit ćete vlastite kontakte i imat ćete prilike predstaviti se uživo.

Želite li svoje polje rada proširiti u marketinškoji reklamnoj industriji posjetite Weekend Media Festival koji se svake godine održava u Rovinju. Dok vam za pristup domaćoj i međunarodnoj industriji video igara, može pomoći Reboot Develop konferencije koje se svako proljeće održavaju kod nas na Jadranu.

Želite li se uključiti u industriju video igara? Audio produkcija itekako je potrebna i u toj industriji. Posjetite Game Dev Career Day, koji se nekoliko puta godišnje organizira u Zagrebu. Sljedeći takav event bit će krajem listopada u organizaciji Machina Akademije, a event će se održati u prostorima HUB385. Ovaj event može vam biti od velike pomoći, i to u vidu informiranja, predavanja i prezentacija nakon kojih ćete dobiti jasniju sliku o potrebnim vještinama i znanju za rad u industriji video igara. Osim toga ovdje ćete imati priliku i za ugodan networking i razmjenu ideja. 

Javite nam se!

Možemo zaključiti da s pravom edukacijom, dobrim portfeljom i predanim radom zasigurno nećete imati problema s nalaskom poslova u audio produkciji. Zato učite, radite na svojem portfelju, istražujte nova područja na kojma možda do sada niste radili i krenite u akciju!

Zatrebate li bilo kakav savjet vezan uz audio produkciju ili biste se željeli educirati za audio producenta, slobodno nas kontaktirajte na e-mail: machina@machina.hr.