Gdje sve pričamo priču?


Pisanje je forma osobne slobode. Ono nas oslobađa globalnog identiteta kojeg vidimo svugdje oko nas. Na kraju, pisci će pisati ne kako bi bili heroji neke subkulture, već kako bi spasili sami sebe i preživjeli kao individualci. -Don DeLillo

Tajna i primjena kreativnog pisanja

Kreativno pisanje je vještina koja zahtjeva individualnost, strast i znanje. Najčešće podrazumijeva pisanje van normi profesionalnog novinarstva, akademskih članaka i eseja ili tehničke forme literature. Nerijetko je identificirano s naglaskom na narativ, kreaciju i razvoj likova te korištenje stilskih figura koje obogaćuju opise novih svjetova. U akademskom obrazovanju, kreativno pisanje se uči odvojeno od književnosti, a najefikasniji način svladavanja ove vještine se ostvaruje putem grupnih ili individualnih radionica.

Mogli bismo reći da je kreativno pisanje teško svrstati u neku od kategorija pisanog izražavanja jer je proces razmišljanja jednog kreativnog pisca, uz priču, primjenjivo u različitim vrstama posla. Gdje se sve kreativno pisanje može iskoristiti i zašto, saznajte u nastavku teksta.


Sadržajni marketing i prodaja

S marketingom se susrećemo svakodnevno, privatno ili poslovno. U sadržajnom marketingu i prodaji na potencijalnog kupca je potrebno ostaviti emocionalni dojam, a to se čini najbolje putem priče. Koliko često smo vidjeli reklame koje su nas ostavile bez daha, nasmijale ili iritirale? U svakoj reklami ili marketinškoj kampanji, nudi nam se priča koja nam prezentira neki proizvod ili uslugu u specifičnom kontekstu te nam olakšava procjenu tog proizvoda i našu osobnu potrebu za istim. Danas mnoge tvrtke svoje zaposlenike šalju na dodatne edukacije, radionice i usavršavanja kreativnog pisanja upravo kako bi svoje usluge predstavili na inovativan i originalan način. 

Važnost interaktivne priče prepoznao je i Land Rover te su za promociju svog brenda kreirali interaktivnu digitalnu knjigu The Vanishing Game o protagonistu Alecu koji putuje od Londona do Škotske.

Land Rover: The Vanishing Game from Young & Rubicam Group on Vimeo.

Industrija zabave: film, glazba i videoigre

Kreativno pisanje i industrija zabave su dvije usko vezane profesije. Bilo da se radi o filmu, glazbi ili videoigri, dobra priča je prioritet i početak svakog ozbiljnog projekta. Iako nas je moderna tehnologija počastila auditivnim i vizualnim efektima, u svijetu zabave vrijednost koju nosi priča je neprocjenjiva. Koliko često si imao podijeljena mišljenja oko nekog filma, pjesme ili videoigre jer su audio-vizualni segmenti bili na vrhunskoj razini, ali se ipak nisi uspio povezati s glavnim junacima koji nose priču jer nisu bili uvjerljivi? Glumci, pjevači, producenti i redatelji nisu jedini krivci tvojeg nezadovoljstva. Pisci su oni koji kreiraju likove i brinu o njihovu razvoju. Ukoliko uživaš u stvaranju novih priča, likova i ambijenata, industrija zabave je idealno mjesto gdje se možeš ostvariti kao kreativni pisac. Pisanje za industriju zabave se ne svodi na puko izmišljanje novih likova i priča. Bogatstvo koje ti pisci unutar ove industrije nude, leže u detaljima koji oživljavaju narativ.

Koliko je kreativnost bitna u svijetu zabave saznajte na primjeru poznatog filmskog producenta, redatelja, pisca, izumitelja i istraživača Jamesa Camerona.

https://www.fastcompany.com/1683096/6-lessons-in-creativity-from-james-cameron

Kako smo dosada bili obrazovani?

Kroz čitavu povijest, sustav obrazovanja je prolazilo kroz svojevrsnu revoluciju koja je pratila razvoj društva, kulture i tehnologije. U današnje vrijeme, česti su prigovori roditelja i učenika kako se u školama ne pridaje dovoljno pozornosti kreativnom razmišljanju. Primjerice, na satovima književnosti, učenike se potiče da čitaju djela književnih velikana koji su svojim umijećem pisanja ostavili veliki utjecaj na razvoj kulture. Međutim, te iste učenike, osim što ih se ne motivira da se pokušaju ostvariti kao pisci, nitko ih tome niti ne uči. Najčešće, kreativno pisanje se svodi na pisanje zadaćnica s prethodno zadanim temama što već na samom početku onemogućava slobodno i kreativno izražavanje. Stoga, mnogi učenici i studenti pohađaju dodatne tečaje kreativnog pisanja kako bi se mogli razvijati kao pisci.

Kako mi kreativno pisanje može pomoći u osobnom životu?

Već smo ustanovili koliko je bitno znati ispričati dobru priču. No, sigurno nisi svjestan koliko ti to znanje može pomoći u privatnom životu. Bez obzira jesi li ekstrovertan ili introvertan tip osobe, vodiš razgovore s drugim ljudima na svakodnevnoj bazi. Zamisli situaciju u kojoj nastojiš svom prijatelju prepričati neku anegdotu ili šefu smuljati zašto kasniš na posao. Svaka priča mora imati svoj uvod, zaplet, rasplet i kraj. Osim strukture, ono što je nužno usavršiti u komunikaciji s drugima je zadržavanje koncentracije čitatelja ili slušatelja i spontanost. Uvjerljivu priču čine detalji, a za njih moraš razviti osjećaj.

Što reći? Koju poruku poslati?

Otkako se ljudska civilizacija zaljubila u sve oblike umjetničkog izražavanja, čovječanstvo je počašćeno brojnim pričama s kojima smo rasli, učili, razvili osjećaj empatije i zadovoljstva. Priča, bila ona dobra ili loša, teško ju je prenijeti drugoj osobi i očekivati da će ju ta ista osoba percipirati na isti način kao i ti. Iako upravo u toj razlici leži ljepota kreativnog izražavanja, glavna poruka priče mora biti razumljiva svakom tko ju čita ili sluša.

Ukoliko smatraš da si upravo ti jedan od budućih talenata među kreativnim piscima, ovom prilikom te izazivamo da kreiraš priču veću od života i podijeliš je s nama. Barem u pričama, ni nebo nije granica! :)